Groep 4

De afgelopen weken hebben we het thema beroepen afgerond. 
We hebben allemaal een presentatie gegeven over ons gekozen beroep.
Na de zomervakantie gaan wij naar groep 5 maar eerst genieten van een welverdiende vakantie.

Fijne zomervakantie! 

Fijne zomervakantie!
_______________________________________

Momenteel zijn we bezig rondom het thema beroepen.
Aan het begin van het thema hebben we allemaal ons eigen beroep gekozen. In onze boekenkast in de klas staan allemaal boeken over de beroepen. Hier lezen we regelmatig in, zodat we dingen over ons gekozen beroep maar ook over andere beroepen leren.
We hebben interview vragen gemaakt, de beroepen in het engels geleerd, met de blue bot leren we het juiste hulpmiddel bij het beroep programmeren.
Met verschillende spelletjes leren we de woorden die bij het thema horen.
Er is een politieagent met zijn motor naar school gekomen en heeft ons informatie verteld over zijn beroep. We mochten toen ook onze vragen stellen. 









_____________________________________________


De afgelopen weken hebben we gewerkt rondom het thema lente.
We hebben aan het begin van het thema opgeschreven in een woordweb wat we graag wilden leren.
De afgelopen weken hebben we het gehad over hoe bloemen groeien en bloeien, hoe insecten eruit zien, wat eten ze en waar ze leven. Daarnaast hebben we het ook gehad over jonge dieren. Hoe heet het jong en bij welk dier hoor het jong.
We hebben op schooltv filmpjes gekeken, lessen van toekomstkunde gemaakt, een muurkrant gemaakt, moestuin zaadjes gezaaid, met wasco een insect getekend en met vingerverf bloemen geverfd.

Deze prachtige creaties zijn aan de zijkant van de school te zien.

De tekst van Nieuwsbegrip ging over vogels kijken. We hebben samen naar webcams gekeken die in vogelhuisjes hangen.
We hebben een tekening gemaakt van een boom of plant en over een aantal weken doen we dit weer en gaan we de tekeningen vergelijken en kunnen we zien wat er is veranderd.




_____________________________________________


Na een aantal weken thuisonderwijs hebben we in groep 4 ons eigen lego poppetje gemaakt.
Eerst hebben we nagedacht over hoe lego poppetjes eruit zien en hebben we naar voorbeelden gekeken. 
Daarna gingen we zelf aan de slag met de voorkant van ons eigen lego poppetje. Vervolgens werd het poppetje uitgeknipt, zodat het makkelijker was om de achterkant te maken.
De voor- en achterkant zijn bijna hetzelfde maar niet helemaal. 
Onze lego poppetjes kun je bewonder
en op het raam v an onze school. 


  


_________________________________________

Groep 4 heeft hard gewerkt om de gedragsverwachtingen te visualiseren.
In groepjes hebben ze de verschillende ruimtes getekend.
Wat verwachten wij van ze! Bijvoorbeeld: ik hang mijn tas en jas aan mijn eigen kapstok. Ik loop rustig in de gang.
Ik gebruik de afspraak STOP-LOOP-PRAAT. Door er met de kinderen op deze manier mee bezig te zijn, weten ze precies wat onze gedragsverwachtingen inhouden.








_____________________________

_____________________________


Groep 4 heeft gewerkt aan het thema dinosaurussen. Ze zijn gestart met het maken van een mooie themahoek. Ook hebben ze samen besproken wat de kinderen graag willen gaan leren/ onderzoeken tijdens dit thema. Deze week hadden ze ook twee dino eieren in de klas. Ze zijn inmiddels uitgekomen en hebben de namen Alexa en Alex gekregen.





_______________________________________________



Beste ouders,
De kinderen van groep 4 zijn goed gestart in het nieuwe schooljaar. Voor sommige kinderen was het wel een beetje spannend. Ze kregen allemaal nieuwe boeken (methodes) om in te werken. Estafette het technisch lezen vinden ze erg leuk om te doen. We lezen dan eerst samen de woorden op het het bord en dan gaan we een hoofdstuk uit het leesboek lezen. De woorden die in het vloeiend en vlot boekje staan zijn soms nog een beetje moeilijk. We zijn ook gestart met de Gouden weken. Dit zijn opdrachten en spelletjes voor de groepsvorming. Vraag maar eens naar hun secret friend.